http://re-dizain.blogspot.com/search/label/SAMLING

Kul att du hittat hit!

Välkommen till Re-dizain, en liten värld av retro skandinavisk design från 50-60-70-talet.
Jag är en kulturarvsvårdare och är ständigt på jakt efter nya föremål att forska om. Största intresseområde är tyg!
Ibland blir det tips om "gör själv" saker, loppisfynd och mängder tyg som väcker känslor och nostalgi.
Så glöm inte att följa re-dizain!!!
Lämna gärna kommentar på mina inlägg då hittar jag vägen till dig.


17 sep. 2009

Självklart vill jag tipsa om Maud Fredin Fredholm på Röhsska



En stor sak har jag glömt att tipsa om, skäms...nämligen utställning också på Röhsska av en av mina absoluta favoritdesigner när det gäller mode textiltryck!
Här visar jag också min lilla utställning, delav av min egna garderob från designern. Jag älskar dessa plagg, färger och mönster. Jag hade en a-formad klänning som hette "promenad" som jag för några år sedan skickade vidare pga fel storlek. Hoppas att den används av den nya ägarinnan.


3 kommentarer:

Lotten sa...

Vad fina dina klänningar var! Jag har en rosa-röd som jag hittade i våras ;-) Utställningen har jag inte varit på än.... borde verkligen.

Kraam

Kardemomme sa...

Jeg er helt overveldet over alle de fine stoffene du finner hele tiden!!! Kjolene på bildet var superflotte!!! Du vet virkelig mye om stil og design og du inspirerer med alt dette flotte! Hilsen Kardemomme :))

makiato sa...

Den cerise/röda klänningen var jättefin!
Jag såg utställningen i våras och tyckte också mycket om den. Maud är en av mina absoluta favorit-dsigners.

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin
[Valid Atom 1.0]