http://re-dizain.blogspot.com/search/label/SAMLING

Kul att du hittat hit!

Välkommen till Re-dizain, en liten värld av retro skandinavisk design från 50-60-70-talet.
Jag är en kulturarvsvårdare och är ständigt på jakt efter nya föremål att forska om. Största intresseområde är tyg!
Ibland blir det tips om "gör själv" saker, loppisfynd och mängder tyg som väcker känslor och nostalgi.
Så glöm inte att följa re-dizain!!!
Lämna gärna kommentar på mina inlägg då hittar jag vägen till dig.


3 mars 2011

Sypuff iklädd vintage tyg a la Re-dizain

Projektet sypuff  klart!



Jag har visat HÄR sypuffen jag fyndade för ett par veckor sedan. Nu är den klar..Men så enkelt var det inte  som det var med kökspallen. Tusentals stift har någon använt i denna stackarn...ojojoj..vilket pilljobb jag gjorde innan jag fick bort alla dessa! Det tog mig ca 2 timmar ! Lika lång tid tog mig att bestämma tyget och klä om den med betydligt färre stift:)
Hade funderingar på att klä den i gult Kukka tyg (Metsovaara) först men ändrade mig ..
Sedan tänkte i orange så här:


Skulle vara fräkt men det får bli ett sittpuff eller liknande i framtiden i denna kombination. Sedan kom jag på ett tyg som jag haft jättelänge i min tygsamling men inte kunde klippa i det(jag bara älskar det)...och ville inte slösa i något jag tröttnar på...En sypuff är väl knappt något man skickar vidare ...


Testade från början med lock iklädd blåprickigt tyg men Nej...det blåa tog över!


 När jag ändå var i gång klädde jag insidan i samma gulliga självhäftande folie som kökspallen jag visade i förra inlägget samt använde tjockare vadd i locket så nu kan den fungera som en jättenåldyna:)


Nu få jag njuta av tyget varje dag!!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Så mye som får nytt liv hos deg for tiden - jeg er helt imponert. Krakken og lampa under her er finfine, og den trappa ble jo så fin :) Deilig når fint stoff kommer til nytte og til syne!

Marit

YvvePyvve sa...

Puffen blev verkligen häftig med det tyget. Roligt att den har ben.

/YvvePyvve

Lotten sa...

Åhh vad snygg den blev! En sypuff gör man väl knappast sig av med tycker jag... när man älskar att sy ;-)

Unknown sa...

Åhhh, jeg har også lyst på en sånn sypuff!!!
Jeg har kun sett slike hos andre, men en dag skal du se... ;o)
Så fin den ble!
Og det ble jo den flotte kjøkkenkrakken også!

Det siste håndkleet var min favoritt også forresten, så jeg tror nok ikke jeg vil skille meg av med det. Skal ha deg i tankene hvis jeg ombestemmer meg da :o)

Randiga Tråden sa...

Vilka tyger bara så vackra båda två. Så snygg sypuffen blev. trevlig helg. kramar

Kiiromi sa...

Den blev kanonfin och jag älskar resultatet med pallen.

Trevlig helg på dig!
/Mia :)

Maria sa...

Jättefin! Tyget är fantastiskt vackert!

Basilica sa...

Verkligen snygg!

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin
[Valid Atom 1.0]