http://re-dizain.blogspot.com/search/label/SAMLING

Kul att du hittat hit!

Välkommen till Re-dizain, en liten värld av retro skandinavisk design från 50-60-70-talet.
Jag är en kulturarvsvårdare och är ständigt på jakt efter nya föremål att forska om. Största intresseområde är tyg!
Ibland blir det tips om "gör själv" saker, loppisfynd och mängder tyg som väcker känslor och nostalgi.
Så glöm inte att följa re-dizain!!!
Lämna gärna kommentar på mina inlägg då hittar jag vägen till dig.


15 dec. 2013

Man kan fynda oavsett...

Loppis igår...



Energin har varit bristvara här som vanligt och jag vaknade först vid 9 tiden igår...Det är kört med loppis sa jag till min man som kom med kaffet till sängen. Min favoritloppis öppnar kl 9:00 på lördagar och då brukar jag komma dit precis när kön tunnat av. Men inte igår lördagen efter fredagen den 13:e. 
Jag stannar hemma sa jag! Efter 10 minuter och en koppkaffe hoppade jag upp , snabbt på med kläderna och ända jag tänkte på, mina fynd väntar på mig :)


Tror ni mig eller inte så var det faktiskt. Första jag hittade var den snygga stora påtburken för 40 spänn, helt ok med tanke på att den är i fint skick. När jag kom till tygerna så var det bara"beige"tyger typ 90-tal. Men högst upp på en hög såg jag mitt fynd! Ja, kl hade blivit 10:30 då jag fann tyget! Jag är så glad och så tacksam för att alla tyger är inte märkta i stödkanten och för att märkningar på porslin försvunnit. Då kan jag fynda! För er som inte känner till tyget så är det ett  Carl Johan de Geer tyg som heter Älgen.  Jag bara älskar den och har för avsikt att sy en känning till mig själv med tanke på att det är hela 2,35 meter.
Kofferten köpte jag för 20 kr , lite dyrare än en påse och bra att packa alla fynd i samt att insidan var så vacker så jag bara gillar den! Tror ni den håller en flygresa? Vore synd att den går sönder i hanteringen.



En så cool Bay Germany vas med ansikten på i vin orange blev min för en selma.


Några Åseda vaser, den med klistermärken dubbelt så dyr .  Återigen märkning och klistermärke är ingen bra om man ska fynda.


Söta katter som jag aldrig sett tidigare. Dessa påminner lite om tyska Goebel .


2 dekorativa ljusstakar Söholm stengods formgivna av Noomi Backhaus och Paul Brandenborg ,

Fynda kan man allatid !

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin
[Valid Atom 1.0]